الموضوع: آن طور که مردم از زمان نزول قرآن تصور می کنند؛ کلمه "حیة" مترادف با کلمه"ثعبان یا مار" نیست

النتائج 1 إلى 2 من 2
  1. افتراضي آن طور که مردم از زمان نزول قرآن تصور می کنند؛ کلمه "حیة" مترادف با کلمه"ثعبان یا مار" نیست

    - 1 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    03 - ربیع الثانی- 1436 هـ
    23 - 01 - 2015 مـ

    ۳-بهمن-۱۳۹۳ه.ش
    05:46 صباحاً
    ـــــــــــــــــ



    آن طور که مردم از زمان نزول قرآن تصور می‌کنند؛ کلمه "حیة" مترادف با کلمه"ثعبان" یا مار نیست

    بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
    سلام خداوند و برکاتش بر تو که بین حق و باطل
    -جز اندكی- ای مرد؛ تمایز قائل شده‌ای! من امام مهدی به حق برایت فتوا می‌دهم؛ در زبان عربی به مار "حیة" اطلاق نمی‌شود و در هیچ لغت نامه عربی نمی‌توانی "حیة" را مترادف با مار پیدا کنی و تصور مردم بر اینکه "حیة" مترادف با مار است از آنجا نشأت گرفته که خداوند بعد از متحول کردن عصای موسی از چیزی جامد به شیءای زنده و متحرک، چنین نامی را به آن داد: " حيّة تَسْعَى". ای مرد بیا تا بیان حق کلام خداوند تعالی را به تو بیاموزیم که می‌فرماید:
    {وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ مُوسَى (۹) إِذْ رَأَى نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى (۱۰) فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِيَ يَا مُوسَى (۱۱) إِنِّي أَنَا رَبُّكَ فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى (۱۲) وَأَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَى (۱۳) إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي (۱۴) إِنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى (۱۵) فَلَا يَصُدَّنَّكَ عَنْهَا مَنْ لَا يُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَى (۱۶) وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى (۱۷) قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى (۱۸) قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى (۱۹) فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حيّة تَسْعَى (۲۰) قَالَ خُذْهَا وَلَا تَخَفْ سَنُعِيدُهَا سِيرَتَهَا الْأُولَى (۲۱)} صدق الله العظيم [طه].
    ای مرد؛ آن گونه که "الکحیل"(یکی از مفسران قرآن) می‌گوید؛ موسی برای دیدن آتش به سراغ آن نرفت؛ بلکه رفت تا شعله‌ای بیاورد و با آن برای اهل بیتش آتشی
    برافروزد که غذایی برای خوردن درست کنند و یا درکنار آن آتش غذایی بیابد و صاحبان آن آتش غذا به او بدهند. لذا خداوند تعالی می‌فرماید:

    {إِذْ رَأَىٰ نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى} صدق الله العظيم [طه:۱۰].
    و اما درمورد عصا؛ خداوند از موسی سؤال می‌کند؛ چه چیزی در دست راست اوست. خداوند می‌داند که عصاست؛ اما سؤال برای این است که نبی خداوند موسی با زبان خود آن را وصف کرده و بگوید که تنها یک جسم جامد یعنی عصا در دست راست اوست و حیات نداشته و حرکت نمی‌کند؛ تنها یک عصای جامد است. نگاه کنید موسی چگونه از عصای خود می‌گوید. خداوند تعالی می‌فرماید:
    {وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى (۱۷) قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى (۱۸)} صدق الله العظيم [طه].
    و این تعریف عصای موسی است که جسمی جامد است و زنده نیست؛ سپس خداوند می‌خواهد نبی الله موسی؛ قدرت او را ببیند و می‌فرماید:
    {قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى (۱۹) فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حيّة تَسْعَى (۲۰)} صدق الله العظيم.
    مقصود خداوند این است که با قدرت پروردگار عصای موسی از جسمی جامد به موجودی زنده تحول یافت که حرکت می‌کرد؛ یعنی به عصا حیات داده شد و دیگر جامد و ساکن نبود؛ بلکه زنده شده بود.
    به راستی که مقصود خداوند از "حیة" حیات و زندگی است ولی شما گمان کرده‌اید "حیة" مترادف با مار است؛ خیر، بلکه مقصود خداوند این است که به عصا حیات داده شد و به حرکت درآمد چون به آشکارا به مار تبدیل شده بود و از اول تا آخر نیز به همان شكل بود و هربار که موسی آن را می‌افکند؛ خداوند به آن حیات می‌بخشید و آن را به شکل ماری آشکار درمی‌آورد که یک اندازه و شکل و حجم داشت و این نشانه‌ای از نشانه‌های پروردگار عالمیان است. چگونه رفیق تو "الکحیل" می‌گوید منظور از "حیة" مار کوچک است و برای همین هم تنها یک بار خداوند در قرآن از آن یاد می‌کند؟ به خداوند قسم که "الکحیل" نیز مانند باقی مفسران قرآن است که ندانسته به خداوند نسبت می‌دهند. زمان نماز صبح فرا رسیده است و من بیش از این فرصت ندارم لذا به همین مقدار بسنده می‌کنم. ای پرسشگر؛ امیدوارم متوجه نکته شده باشی. وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
    ــــــــــــــــــــــ

    اقتباس المشاركة 173843 من موضوع ليس اسم "حيّة" من مرادفات اسم الثعبان كما يزعم الناس منذ نزول القرآن..

    - 1 -
    [ لمتابعة رابط المشـــاركة الأصلية للبيـــان ]
    https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=173836

    الإمام ناصر محمد اليماني
    03 - 04 - 1436 هـ
    23 - 01 - 2015 مـ
    05:46 صباحاً
    ـــــــــــــــــ



    ليس اسم "حيّة" من مرادفات اسم الثعبان كما يزعم الناس منذ نزول القرآن ..

    بسم الله الرحمن الرحيم، وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين، أمّا بعد..
    سلامُ الله عليكم ورحمة الله وبركاته أيها المقارن بين الحقّ والباطل إلا قليلاً، ويا رجل إنّني الإمام المهديّ أفتيك بالحقّ أنّه لا يطلق على الثعبان حيّة في اللغة العربيّة ولا يوجد في قاموس اللغة اسم الحيّة من مرادفات اسم الثعبان، وإنما ظنّ الناس أنّ الاسم حيّة من مرادفات اسم الثعبان بسبب الاسم الذي أطلقه الله على عصا موسى من بعد تحولها من جمادٍ إلى شيء حيٍّ يسعى.

    ويا رجل تعال لنعلّمك بالحقّ عن البيان الحقّ لقول الله تعالى: {وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ مُوسَى (9) إِذْ رَأَى نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى (10) فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِيَ يَا مُوسَى (11) إِنِّي أَنَا رَبُّكَ فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى (12) وَأَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَى (13) إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي (14) إِنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى (15) فَلَا يَصُدَّنَّكَ عَنْهَا مَنْ لَا يُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَى (16) وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى (17) قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى (18) قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى (19) فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حيّة تَسْعَى (20) قَالَ خُذْهَا وَلَا تَخَفْ سَنُعِيدُهَا سِيرَتَهَا الْأُولَى (21)} صدق الله العظيم [طه].

    ويا رجل، إنّ موسى لم يأتِ إلى النار ليستأنس بها كما يقول "الكحيل"؛ بل ليأتيهم منها بجذوة نارٍ أو قبسٍ لكي يحرق ناراً عند أهل بيته ويصنعوا عليها طعاماً ليأكلوه، أو لعلّه يجد على النار طعاماً فيعطيه أصحابُ تلك النار. ولذلك قال الله تعالى: {إِذْ رَأَىٰ نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَعَلِّي آتِيكُمْ مِنْهَا بِقَبَسٍ أَوْ أَجِدُ عَلَى النَّارِ هُدًى} صدق الله العظيم [طه:10].

    وأما بالنسبة للعصا فقد ألقى الله بالسؤال إلى موسى عمّ في يمينه وهو يعلم أنّها عصا وإنّما لكي يأتي التعريف من نبيّ الله موسى عمّ في يمينه بأنّها مجرد عصا جمادٍ وليس بها حياةٌ تسعى وتتحرك؛ بل عصا جماد، فانظروا تعريف موسى لعصاه. وقال الله تعالى: {وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى (17) قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى (18)} صدق الله العظيم [طه].

    فهنا التعريف عن عصا موسى بأنّها مجرد عصا جمادٍ لا حياة فيها فمن ثمّ أراد الله أن يُري نبيّ الله موسى قدرته، فقال : {قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى (19) فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حيّة تَسْعَى (20)} صدق الله العظيم. فهو يقصد أنّه بقدرته تحولت عصا موسى من عصا جمادٍ فصارت حيّةً تسعى؛ أي العصا صار فيها حياة ولم تعد ميتةً جماداً لا يتحرك؛ بل حيّةٌ.

    فإنما يقصد الله من كلمة حيّة أي بها حياة ولكنكم ظننتم أنّ الاسم حيّة من مرادفات اسم الثعبان؛ بل الله يقصد أنّ العصا صار بها حياةٌ ولذلك تسعى كونها تحوّلت إلى ثعبانٍ مبينٍ وهو نفس الشكل من البداية إلى النهاية فكلما ألقاها ليلقي الله فيها الحياة فيجعلها ثعباناً مبيناً هو نفس وشكل وحجم الثعبان كون ذلك آيةٌ من ربّ العالمين، فكيف يقول صاحبك الكحيل أنّ الحيّة هي الثعبان الصغير ولذلك لم يذكره الله إلا مرةً في القرآن؟ فوالله إنّ الكحيل كغيره من علماء التفسير ممن يقولون على الله ما لا يعلمون.

    وأدركتنا صلاة الفجر ولم يعد لدي وقت وأكتفي بهذا القدر، وأرجو أن تكون وصلت الفكرة لدى السائل.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
    ___________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..


  2. افتراضي توضیح بیشتر برای پرسشگران...

    - 2 -
    الإمام ناصر محمد اليماني
    04 - ربیع الثانی - 1436 هـ
    24 - 01 - 2015 مـ

    ۴-بهمن-۱۳۹۳ه.ش.
    07:32 صباحاً
    ـــــــــــــــــ

    توضیح بیشتر برای پرسشگران...

    اقتباس المشاركة :
    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على سيدنا محمد والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .برای اینکه بیشتر از نظرات امام استفاده کنیم؛ می خواهم نظر ایشان را درمورد این احادیث بدانم. ابن عمر گفته است: شنیدم که رسول الله صل الله علیه و سلم می گوید:" جانوران را بکشید،وبکشيد مارهايي که بر پشت دو خط (سفيد)دارند و مارهاي کوتاه دم را که آنها باعث سقط جنین و نابینایی می شوند"ابن عمر می گوید:ابولبابة یا زیدبن خطاب مرا دیدند که به دنبال (حیة) کرده ام؛ مرا نهی کردند؛ گفتم :رسول الله صلى الله عليه وسلم امر کرده اند آنها را بکشیم.او بعد از آن کشتن موجودات منزل را نهی فرمودند و همه بر این حدیث متفقند از رسول الله که سلام و صلوات بر ایشان نقل شده که به ایشان خبر رسید جوانی ؛ (حیة)را زده است به محض زدن او هردو مردند نمی دانیم کدام زودتر مردند :آن جوان یا (حیة) و نبی که سلام و صلوات بر او باد فرمودند: در شهر جن هایی هستند که اسلام آورده اند.پس اگر چیزی دیدید سه روز به او فرصت دهید واگر بعد سه روز در مقابلتان ظاهر شد؛ اورا بکشید که شیطان است"این حدیث از مالک در الموطأ" آمده است پس چرا اینجا از لغت ( ثعبان = مار) به جای "حیة" استفاده نشده است؟ بنظرم می رسد که عرب از کلمه"حیة" برای انواعي از مارها و مشابه آن استفاده می کنند .آیا امام این احادیث را تأیید می نمایند یا خیر؟
    انتهى الاقتباس
    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وآلهم الطيبين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، سلام الله عليكم ورحمة الله وبركاته.
    و خداوند تعالی می‌فرماید:

    {تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا}
    صــــدق الله العظيــــــــــم[الإسراء:۴۴]
    و خداوند تعالی می‌فرماید:
    {أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ}
    صــــدق الله العظيــــــــــم[النور:۴۱]
    و خداوند تعالی می‌فرماید:
    {سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۱)}صــــدق الله العظيــــــــــم[الحديد]
    و خداوند تعالی می‌فرماید:
    {يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ(۱)}
    صــــدق الله العظيــــــــــم[الجمعة]
    محمدٌ رسول الله درباره دین خداوند از روی هوی و میل سخن نمی‌گوید، بلکه آنچه که می‌گوید وحی خداوند است؛ پس آیا عقل و منطق می‌پذیرد که خداوند چیزی را خلق نماید که وی را عبادت کرده و تسبیح خداوند سبحان را بگوید و سپس دستور دهد که آن موجود را ظالمانه و با عداوت به قتل برسانند با وجود اینکه قصد خوردنش را ندارند؟ سبحان الله این چه ظلمی است؟ این حدیث که در آن فرمان کشتن تمام مارها بصورت عام داده می‌شود جعلی است؛ همانند این حدیث جعلی که در آن فرمان کشتن حیواناتی داده می‌شود که فاسق یا گناهکار خوانده می‌شوند:
    اقتباس المشاركة :
    [ از عائشه که خدا از وی راضی باشد نقل شده است: رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فرمودند پنج گروه از حیوانات فاسقند آنها را در حرم بکشید: کلاغ؛زغن عقرب موش و سگ هار]
    انتهى الاقتباس
    هیهات؛ گناه پرنده‌ای مانند کلاغ یا زغن و یا گناه موش چیست که اگر پیدایشان کنید به ناحق آنها را می‌کشید؛ من امام مهدی ناصر محمد یمانی که مأمورم ظلم را از سر انسان و از سر حیوانات و پرندگان رفع نمایم؛ به حق فتوا می‌دهم که حق ندارید هیچ موجود زنده‌ای را مادامی که به حقوق انسان تعدی نکرده باشند؛ به قتل برسانید؛ مگر حیواناتی که برای اطعام ؛ صید یا ذبح آنان حلال شده باشد؛ آن هم به شرطی که اسراف نکنید. اما درمورد دیگر حیوانات و پرندگان؛ حق ندارید آنها را ظالمانه بکشید مگر به حق. اما اگرفردی مورد تعدی و هجوم قرار گیرد؛ حتی اگر تعدی کننده انسان باشد، می‌توان با او جنگيد و او را به قتل رساند. از خداوند پروا کنید و کورکورانه از احادیث و روایات پیروی ننمایید؛ بلکه روایات را با عقل خود بسنجید..
    البته ما کشتن افعی (مار ) را که وارد خانه انسان شده باشد؛ نهی نمی‌کنیم؛ چون این تعدی به حقوق است. درمورد موش‌ها که تصور می‌کنید رسول به شما فرمان داده است تا هرجا که آنها را یافتید بکشید؛ برایتان به حق حجت می‌آوریم و می‌گوییم کسی بار گناه دیگری را بر دوش نمی کشد(وَلَا تَزِرُ‌ وَازِرَ‌ةٌ وِزْرَ‌ أُخْرَ‌ىٰ ۚ)؛آیا می‌خواهید تمام موش‌ها را به خاطر گناه موشی که وارد انبار مواد غذایی‌تان شده و کیسه‌ها را با دندانش جویده است؛ مجازات کنید؟ آیا می‌خواهید از او وتمام موش‌هایی که در خشکی و دریا هستند؛ انتقام بگیرید؟ خداوند تعدی کنندگان را دوست ندارد. تصدیق از فرموده خداوند تعالی:
    {وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ}صدق الله العظيم [البقرة:۱۹۰].
    این قانون ونظام عمومی عدل است:
    خداوند حقوق را محترم شناخته و تعدی به انسان و حیوانی که به شما تعدی نکرده و آزاری به شما نرسانده باشند را حرام کرده است.
    و در مورد موش‌ها فتوای حق ما این است که موشی را که وارد خانه‌تان شده باشد؛ بکشید. اما
    النّبيّ صلى الله عليه وآله وسلم فرمان نداده‌اند موش‌ها را هرجا که پیدا کردید؛ ولو به حقوق شما تعدی نکرده و آزاری به شما نرسانده باشند، بکشید؛ این به عینه ظلم است. در مورد کلاغ‌ها هم همین طور؛ گناهشان چیست که آنها را فاسق و گناه‌کار اعلام کرده و علیه شان اعلان جنگ کرده‌اید؟ به خداوند قسم که کلاغ‌ها درپیشگاه پروردگار عالمیان؛ به خاطر ظلمتان از شما شکایت خواهند کرد!
    اما در مورد مارها؛ اگر ماری وارد محل سکونت شما شد؛ قتل او را حرام نمی کنیم؛ چون کشتن آن دفاع از نفس است. اما ماری که به کسی تعدی نکرده و دور از انسان‌ها درلانه خود زندگی می‌كند و شرّ خود را از انسان دور نگه می‌دارد را حق ندارید با ظلم و دشمنی به قتل برسانید؛ مگر برای دفاع از نفس. هرکس به شما حمله کرد؛ به او حمله کنید. اما خداوند تعدی به حقوق دیگران را که ظالمانه و از روی دشمنی است؛ دوست ندارد.
    ما را مجبور نکنید در مورد رفع ظلم انسان از حیوانات بیشتر صحبت کنیم؛ چون ما هم چنان در مرحله رفع ظلم انسان از انسان هستیم و هر چیز در زمان مقدر شده‌اش انجام خواهد شد و امور به خداوند بازمی‌گردند.
    ای مرد؛ آیا دروغ بودن برهان را نمی‌بینی که تصور شده "حیة" نام افعی (مار) است و علت هم این بوده که عصای موسی عليه الصلاة والسلام که جامد و بی‌تحرک بود؛ بعد از جان گرفتن حرکت کرده است؟ مفتریان فریب ذکر زنده شدن عصا را خورده‌اند که در آیات محکم قرآن آمده است و تصور کرده‌اند "حیة" نام افعی (مار ) است؛ اما مقصود خداوند دمیده شدن (نفخ) روح حیات درعصای موسی است که باعث شد عصا زنده شده و حرکت کند؛ یعنی عصا زنده شد و روح زندگی وارد آن شد. اما بعد از آنکه روح حیات در آن دمیده شد؛ عصا به چه چیز تحول یافت؟ جواب:ماری آشکار. نبايد کلام خداوند از موضع مورد نظر تحريف شود.
    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله العالمين..
    أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.

    اقتباس المشاركة 174040 من موضوع ليس اسم "حيّة" من مرادفات اسم الثعبان كما يزعم الناس منذ نزول القرآن..

    - 2 -
    [ لمتابعة رابط المشـــاركة الأصلية للبيـــان ]
    https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=174036

    الإمام ناصر محمد اليماني
    04 - 04 - 1436 هـ
    24 - 01 - 2015 مـ
    07:32 صباحاً
    ـــــــــــــــــ


    مزيدٌ من البيان للسائلين ..


    اقتباس المشاركة :
    بسم الله الرحمان الرحيم، والصلاة والسلام على سيدنا محمد والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته وحتى نستفيد اكثر ماراي الامام في هده الاحاديت: حديث ابن عمر قال: سمعت رسول الله صل الله عليه وسلم يقول: "اقتلوا الحيات، واقتلوا ذا الطفيتين والأبتر، فإنهما تسقطان الحبل وتطمسان البصر"، قال ابن عمر: فرآني أبو لبابة أو زيد بن الخطاب وأنا أطارد حية فنهاني، فقلت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم أمر بقتلهن، فقال: إنه قد نهى بعد ذلك عن قتل ذوات البيوت. متفق عليه. وجاء عنه صلى الله عليه وسلم في الحديث الذي أخبروه فيه أن شاباً ضرب حية فاضطربت فخر ميتاً فما يدرى أيهما أسرع موتاً: الفتى أم الحية؟ فقال النبي صلى الله عليه وسلم: "إن بالمدينة جنَّا قد أسلموا ، فإذا رأيتم منهم شيئاً فآذنوه ثلاثة أيام، فإن بدا لكم بعد ذلك فاقتلوه، فإنما هو شيطان"، أخرجه مالك في الموطأ. ولمادا لم تستعمل هنا كلمة ثعبان بدل كلمة حية؟ فيبدو لي ان العرب كانو يصنفون الانواع من الحيات وما شابهها !؟ وهل هده الاحاديت يؤيدها الامام ام لا؟
    انتهى الاقتباس


    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وآلهم الطيبين وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين، سلامُ الله عليكم ورحمة الله وبركاته..

    وقال الله تعالى:
    {تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا}[الإسراء:44].

    قال الله تعالى:
    {أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ} [النور:41].

    وقال الله تعالى:
    {سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ} [الحديد:1].

    قال الله تعالى:
    {يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ} [الجمعة:1].
    صــــدق الله العظيــــــــــم

    وما ينطق محمدٌ رسول الله عن الهوى في دين الله؛ بل يوحي الله إليه بالحقّ
    فهل من العقل والمنطق أن يخلق الله شيئاً ليعبده ويسبح له سبحانه فمن ثمّ يأمر الله بقتله عدواناً وظلماً وهو لا يُؤكل؟ سبحانه فأيّ ظلمٍ هذا؟ كون الحديث المفترى جاء بحكمٍ عامٍ بقتل الثعابين ومثل هذا الحديث كمثل حديث الأمر بقتل بما يسمونهن بالفواسق كما يلي:
    اقتباس المشاركة :
    [عَنْ عَائِشَةَ رضي الله عنها : أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال : خَمْسٌ مِنْ الدَّوَابِّ كُلُّهُنَّ فَاسِقٌ، يُقْتَلْنَ فِي الْحَرَمِ : الْغُرَابُ، وَالْحِدَأَةُ، وَالْعَقْرَبُ، وَالْفَأْرَةُ، وَالْكَلْبُ الْعَقُورُ ].
    انتهى الاقتباس
    وهيهات هيهات فما ذنب طائر الغراب والحدأة والفأر فلا تجدونهن إلا وتعدّيتم عليهن بغير الحقّ، وإنّني الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أُمرت برفع ظلم الإنسان وظلم الحيوان والطير وأفتي بالحقّ أنه لا يجوز قتل أيّ شيء حيٍّ لم يعتدِ على حقوق الإنسان إلا ما أحلّ الله لكم ذبحه أو صيده لتأكلوه مع تحريم الإسراف، وأمّا الحيوانات والطيور الأخرى فلا يجوز قتلها إلا بالحقّ من غير ظلمٍ، وأمّا في حالة الاعتداء فحتى الإنسان المعتدي يقاتَل ويُقتَل. فاتّقوا الله ولا تتّبعوا الأحاديث والروايات الاتّباع الأعمى؛ بل ردّوا الرواية إلى عقولكم.

    غير أنّنا لا ننهى عن قتل الأفاعي التي تدخل بيوت الناس كونها تعدّت على الحقوق، وبالنسبة للفئران التي تزعمون أنّ الرسول أمركم بقتلها أينما وجدتموها فمن ثمّ نقيم عليكم الحجّة بالحقّ ونقول فلا تزر وازرةٌ وزر أخرى فهل تريد أن تحاسبَ كافة الفئران بسبب ذنب فأرٍ مكث في مخزن المواد الغذائية لديك وفقع الأكياس بأسنانه، فهل تأخذ بثأرك منه ومن كافة الفئران في البرّ والبحر؟ والله لا يحب المعتدين. تصديقاً لقول الله تعالى:
    {وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ} صدق الله العظيم [البقرة:190].

    وذلك نظام العدل بشكلٍ عامٍ؛
    حفظَ الله الحقوق وحرّمَ الله الاعتداء على الإنسان والحيوان وهو لم يعتدِ عليك ولم يؤذِك.

    وبالنسبة للفئران فمن ثمّ نفتيك بالحقّ ونقول: فلتقتل ذلك الفأر الذي اقتحم دارك. وأمّا أن يأمركم النّبيّ صلى الله عليه وآله وسلم بقتل كافة الفئران أينما وجدتموها وهي لم تضركم ولم تعتدِ عليك فهذا هو الظلم بعينه. وكذلك الغراب فما ذنبه حتى تعلنوا الحرب عليه فتجعلوه من الفاسقين؟ واللهِ ليحاجّكم الغراب بظلمه بين يدي الله ربّ العالمين!

    وبالنسبة للثعابين فما تعدّى منها فدخل البيوت فلا نحرّم قتلها كون قتلها يعتبر دفاعاً عن النفس، وأما التي لا تعتدي على أحدٍ وتعشعش في أعشاشها بعيداً عن الناس وتُجَنِّبُ الناس شرّها فلا يجوز الاعتداء عليها بغير الحقّ إلا من اضطر دفاعاً عن نفسه فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه، ولكنّ الله لا يحبّ المعتدين على حقوق الغير ظلماً وعدواناً. فلا تجبرنا للخوض في رفع الظلم عن الحيوان من قبل الإنسان كوننا لا نزال نسعى بدعوة رفع الظلم عن الإنسان، وكلّ شيءٍ في قدره المقدور، وإلى الله ترجع الأمور.

    ويا رجل، ألا تنظر إلى برهان الافتراء كونه ظنّ أنّ الحيّة هو اسمٌ للأفعى بسبب وصف عصا موسى عليه الصلاة والسلام أنها صارت حيّةً تتحرك بعد إذ كانت جماداً ميتاً؟ وغرّ المفترين ذكرُ حياة العصا في محكم القرآن فظنّوا أنّ ذلك هو اسمٌ للأفعى، ولكن الله يقصد أنّه نفخ روح الحياة في عصا موسى فصارت حيّةً تسعى، أي العصا صارت حيّةً أي تحمل روح الحياة. ولكن ماذا أصبحت بعدَ أن صارت حيّةً تسعى؟ والجواب: ثعبانٌ مبينٌ. فلا يجوز تحريف كلام الله عن مواضعه المقصودة.

    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
    ___________

    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..



المواضيع المتشابهه
  1. "المغامسي" يتبنى الرواية اليهودية مجددًا: "الذبيح" هو إسحاق وليس إسماعيل ويثير جدلًا
    بواسطة جند اليقين في المنتدى جديد الأخبار والأحداث العاجلة
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 09-02-2019, 11:52 PM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 07-08-2017, 01:58 PM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-01-2016, 02:04 PM
  4. بيان كلمه"إصراً " وكلمه "إصري" در قرآن عظيم ..
    بواسطة فاطمه في المنتدى فارسي
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 09-01-2016, 12:19 PM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •