امام مهدي ناصر محمد اليمانيّ
03 - ذو الحجة - 1443 هـ
02 - 07 - 2022 مـ
۱۱ – تیر – ۱۴۰۱ ه.ش.
10:20 صبح
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)

[لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=388810
_______

میکال، سِمَت رهبریِ ارشد را داشته و مسئول نگهبانان [المعقبات] شب و نگهبانان [المعقبات] روز است....

بسم الله الرحمن الرحيم و صلوات و سلام بر تمام رسولانِ الهی [اعم از ملائکه و جن و انس] و تمام کسانی باد که از دعوت آنها برای عبادتِ بدون شرکِ خداوند یگانه‌ پیروی می‌کنند.
و اما در مورد «روح القدس» جبریل امین، او نزد خداوند جایگاهی استوار و والا داشته و امین سرِّ «وحی تکلیمی» الهی است و وحی کلامی پروردگار عالمیان را منتقل می‌کند و ملائکه‌ای که تحت امر او هستند، [بی چون و چرا] از فرمانش اطاعت می‌کنند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ* ‎﴿١٥﴾‏ الْجَوَارِ الْكُنَّسِ ‎﴿١٦﴾‏ وَاللَّيْلِ إِذَا عَسْعَسَ ‎﴿١٧﴾‏ وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ ‎﴿١٨﴾‏ إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ ‎﴿١٩﴾‏ ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ ‎﴿٢٠﴾‏ مُّطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ ‎﴿٢١﴾‏ وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ ‎﴿٢٢﴾‏ وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ ‎﴿٢٣﴾‏ وَمَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ ‎﴿٢٤﴾‏ وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَيْطَانٍ رَّجِيمٍ ‎﴿٢٥﴾‏ فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ ‎﴿٢٦﴾‏ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ‎﴿٢٧﴾‏ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ‎﴿٢٨﴾‏ وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ‎﴿٢٩﴾‏} صدق الله العظيم [التكوير].
و انبیا همواره او را زمانی که به شکل یک انسان درمی‌آمد، مشاهده می‌کردند. با اینکه گروهی از ملائکه مکرم همراهیش می‌کنند، ولی به شکل انسان درنمی‌آیند و جبریل که به شکل انسان درآمده‌است، به نمایندگی از تمام حاضران [ملائکه‌ای که رسول خدا هستند] سخن می‌گوید. همانا که جبریل علیه الصلاة و السلام، به فرمان خداوند، فرمانروای ملائکه است و آنان مکلف به اطاعت از او هستند چراکه نزد خداوند جایگاهی استوار داشته و امین اوست. مورد اطاعت [مطاع] و امین است. او بنده‌ای مانند تمام بندگان خدا و امین سرِّ «وحی کلامی» کتاب است ولی از [کُنه] برخی از آیات کتاب بی‌خبر بوده و فقط متن نوشتاری آنها را می‌داند و [تنها] علم بخشی از کتاب به او داده‌شده‌است.
و اما آتش، گروهی از ملائکه‌، مأمور آتش بوده و موظف به کار در آتش هستند. آنها بسیار سخت‌گیر و خشن آفریده‌ شده‌اند. از فرمان‌های خداوند سرپیچی نکرده و برای عذاب‌شوندگان رحم و دلسوزی نمی‌کنند و هر فرمانی را که‌ داده می‌شود، اجرا می‌نمایند و مدیر این زندانِ ابدی، عبد خدا، مَلَک «مالِک»‌ است و مسئولیت ملائکه آتش با اوست؛ صلوات و سلام خدا بر او و تمام نگهبانان جهنم باد.
و همچنین گروهی از ملائکه، مأمور «جنت نعیم» هستند و به صالحان خیر مقدم گفته و از میهمانان «الرحمن» استقبال می‌نمایند تا آنان را وارد قصرهایشان در بهشت نعیم گردانند. آنان از هر دری بر میهمانان وارد شده و در ضیافت پروردگارشان به آنان خوش‌آمد می‌گویند: « سلام بر شما به پاداش صبرى كه كرديد پس چه نیک است سرانجام اين سراى». کما اینکه خبر استقبالشان از صالحانی که میهمان «الرحمن» هستند، چنین است:
{لَا يَسْمَعُونَ حَسِيسَهَا ۖ وَهُمْ فِي مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ ‎﴿١٠٢﴾‏ لَا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَٰذَا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ ‎﴿١٠٣﴾} صدق الله العظیم [سورة الأنبياء].
و همان‌ طور که خبر آنها در داستان‌های قرآن عظیم، در این فرموده‌ی خداوند تعالی آمده‌است:
{أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَىٰ ۚ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ‎﴿١٩﴾‏ الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَلَا يَنقُضُونَ الْمِيثَاقَ ‎﴿٢٠﴾‏ وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ ‎﴿٢١﴾‏ وَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ ‎﴿٢٢﴾‏ جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ ۖ وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ ‎﴿٢٣﴾‏ سَلَامٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ ‎﴿٢٤﴾} صدق الله العظیم [سورة الرعد].
و صلوات خداوند بر ملائکه‌‌ی خوش‌آمدگویِ بهشت نعیم باد، صلوات و سلام خداوند بر تمام ملائکه‌ی الهی باد.
و اما مَلَک «میکال» مسئول ملائکه نگهبانِ ضد شیاطین [المعقبات**] است. این ملائکه حین انجام وظیفه، در برابر چشم مردم ظاهر نمی‌شوند. اگر کسی ظاهر شد و گفت با فرمان «الرحمن» از طرف «میکال» مأمور شده‌است تا از تو [فلان زن یا فلان مرد] حمایت کند، از آنها بر حذر باشید، ملائکه در برابر انسان ظاهر نمی‌شوند.
همانا که آنان از شیاطین بوده و می‌خواهند به‌جای خداوند، آنان را بخوانید و هنگام دعا برای خدا شریک قائل گردید. به راستی که هدفشان این است که با خواندن ایشان و پناه بردن به آنها از شرّ شیاطین؛ به‌جای خداوند، آنان را عبادت کنید. این حامی، خود حرامی است، اینها شیاطین هستند و سزاوار ملائکه «الرحمن» نیست که برای سخن گفتن با شما، در مقابلتان ظاهر شوند. از این امر بر حذر باشید، بسیاری از مردم با دعا به درگاه غیرِ خدا، به دام شرک افتاده‌اند، خداوند پاک و منزه و بسیار برتر و والاتر است. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا ‎﴿٦﴾‏} صدق الله العظيم [الجن].
آنها به انسان نمی‌گویند از شیاطین هستند، بلکه خود را از ملائکه مقرب درگاه «الرحمن» و از نگهبانان انسان [المعقبات] جا می‌زنند و می‌گویند: «خداوند ما را مأمور محافظت از شما کرده‌است، پس ما را بخوانید تا شما را از شیاطین حفظ کنیم» و برای کسانی که به آنها گوش دهند، نمایش‌های شیطانی به راه انداخته و با جنگ و گریزهای نمایشی آنها را گول می‌زنند [توضیح: یکی از شیاطین به سراغ انسان می‌آید و شیطان دیگر خود را فرشته جا زده و شیطان اول را فراری می‌دهد و خود را به عنوان مراقب و ناجی انسان از شر شیاطین نشان می‌دهد] تا آنان را به‌جای خدا بخوانند و شرکشان به خدا بیشتر شود. همانا که دروغ می‌گویند، ملائکه مقرب درگاه «الرحمن» به مردم امر نمی‌کنند دیگران را همراه خدا بخوانند و گرفتار شرک شوند. این شیاطین هستند که بسیاری از بندگان را به دام شرک می‌کشانند. خداوند در روز لقائش از آنان سوال می‌کند کسانی که به‌جای خدا می‌خواندید کجا هستند تا شما را از عذاب آتش برهانند؟ می‌گویند: «ما ملائکه مقرب را می‌خواندیم». آن‌گاه خداوند از ملائکه سؤال می‌فرماید:
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَٰؤُلَاءِ إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ ‎﴿٤٠﴾‏ قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِم ۖ بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ ۖ أَكْثَرُهُم بِهِم مُّؤْمِنُونَ ‎﴿٤١﴾‏ فَالْيَوْمَ لَا يَمْلِكُ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ نَّفْعًا وَلَا ضَرًّا وَنَقُولُ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّتِي كُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ ‎﴿٤٢﴾} صدق الله العظيم [سبأ].
خدایا ابلاغ کردم، خدایا شاهد باش....
سخن مرا گروهی درک می‌کنند که پروردگار عالمیان را عبادت کرده و همراه خدا، هیچ‌کس را نمی‌خوانند. آنها در امان بوده و هدایت شده‌اند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَكَيْفَ أَخَافُ مَا أَشْرَكْتُمْ وَلَا تَخَافُونَ أَنَّكُمْ أَشْرَكْتُم بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا ۚ فَأَيُّ الْفَرِيقَيْنِ أَحَقُّ بِالْأَمْنِ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ‎﴿٨١﴾} صدق الله العظیم [الأنعام].
و اما میهمانان بسیار والا مقامی هستند که در پیشگاه «الرحمن» گرد می‌آیند تا در مورد دلیل رد کردن ضیافت الهی در میهمانی جاویدان و ابدی او یعنی «جنات نعیم» مذاکره شود. آنان خواهان نعیم بزرگتر هستند و میهمان «الرحمن» بوده و نزد او گرد می‌آیند. خداوند سبحان، خود به آنان خیر مقدم می‌گوید، خیر مقدمی که تمام ملکوت از آن به لرزه می‌افتد. اینجاست که تمام ساکنان آسمان‌ها و زمین و ساکنان بهشتی که به اندازه آسمان‌ها و زمین است، گرفتار وحشتی بزرگ می‌شوند. خداوند برای آنان وزن [ارزش] بسیار زیادی قائل می‌شود. و نمی‌گویم تمام انصار من در دوران گفت‌وگو قبل از ظهور، بلکه عده اندکی از آنان، والله، تالله که در قلب آنان، وزن بهشت در برابر وزن نعیم اکبر [که رضوان نفس پروردگارشان است] صفری بیش نیست و هیچ ارزشی ندارد و لذا نزد پروردگار، وزن تمام ملکوت در مقایسه با وزن آنان، مساوی صفر است.
لا اله الا الله... اصلاً محال است که به ملکوت جنات نعیم راضی شوند، حتی اگر خداوند این نعیم را میلیاردها برابر کند، باز هم ارزش آن در قلبشان صفری بیش نیست و هیچ بیشتر نمی‌شود‌. آنان به [حب و قرب] پروردگار عالمیان نائل شده و حکمت آفرینش خود را دریافته‌اند و حتی اگر خداوند به یکی از آنان بفرماید که پروردگارت، قدرت معجزه‌های بلا حدود با کلمات الهی «کن و فیکون» را در مقابل کوتاه آمدن از هدفتان به شما خواهد بخشید، می‌گویند:
«یا ارحم الراحمین، این چه فایده‌ای دارد؟ تا تو راضی نشوی، محال است، محال است راضی شویم. ملکوت هرچه که باشد، هرچه که می‌خواهد باشد، فرقی ندارد، ما تو را بیش از همه‌چیز دوست داریم. محال است، محال است ما را راضی کنی، مگر با نعیم رضوان نفست که از تمام ملکوت تو بزرگتر است. ما میهمان تو هستیم تا نعیمی که بزرگتر از جنت توست، محقق گردد، تو از آنچه که در نفس ماست، آگاه‌تری. پروردگارا، تو از میهمانانی که در پیشگاه تو گرد آمده‌اند استقبال عظیمی کردی، ضیافت ما، تحقق یافتن نعیمی است که از جنات نعیم بسیار بزرگتر است و خدا شاهد است در نفس ما چه می‌گذرد و شاهد بودن او کافی است. تو را به خاطر صفت آگاهی‌ات از سینه‌ها حمد می‌گوییم، اگر تو از حقیقت آنچه که در نفس ما می‌گذرد باخبر نبودی، گرفتار مصیبتی بسیار بزرگ بودیم، چه کسی جز تو می‌داند در نفس ما چه خبر است؟ ای کسی که به خلیفه‌ی خود آموختی که آنچه در جان ماست بیان کند، درحالی‌که ما را نمی‌شناسد. چقدر قلب‌های ما شبیه قلب خلیفه‌ی خدا مهدی ناصر محمد یمانی است. چقدر فضل و لطف تو به ما زیاد است که ما را در زمره‌ی او قرار دادی تا از قومی باشیم که محبت خداوند به آنان بی حد و مرز است و محبت آنان به خداوندشان نیز حد و مرزی ندارد. برخورداری ما از نعیم رضوان نفس خداوند ارحم الراحمین، بزرگترین فضل خدا در کتاب است. پس به عزت و جلال تو سوگند، تمام ملکوتت در برابر «نعیم اکبر» صفری بیش نیست. چه کسی جز تو می‌داند در نفس ما چه می‌گذرد؟ بعد از ناصر محمد یمانی، منتظر برانگیخته شدن کدام مهدی باشیم؟ تا ما را به‌سوی چه چیزی هدایت کند؟ به راه نعیمی که از رضوان نفس تو بزرگتر است؟! سبحان الله.. تو پاک و منزه و بسیار برتر و والاتری.... چقدر با علمش دست ما را گرفت و کم‌کم و گام به گام ما را به تو نزدیک کرد تا «حق»، خداوندی را که پروردگار عالمیان است شناختیم...اما دعوت او تنها باعث فرار و دور شدن بیشترِ دیگران از خداوند و پروردگار عالمیان شد. خدا به آنان ظلم نکرده‌است، بلکه آنها خودشان در حق خود ظلم می‌کنند. خدایا، ای پروردگاری که بین انسان و قلبش حائل می‌شوی، ما را به خودمان وامگذار، پروردگارا! دل‌هایمان را بعد از آنکه ما را هدایت کردی منحرف مگردان! و از سوی خود، رحمتی بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‌ای! پروردگارا! تو مردم را، برای روزی که تردیدی در آن نیست، جمع خواهی کرد؛ زیرا خداوند از وعده خود تخلّف نمی‌کند.»
وسلامٌ على المُرسَلين والحمدُ لله رَبّ العالمين..
خليفةُ الله وعبدُه الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*الْخُنَّسِ: سنگ‌هایِ از دیده نهانی در اطراف زمین است که سیاره عذاب [سقر] از خود باقی می‌گذارد.
** توضیح بیشتر در مورد المعقبات:

https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=231216#post_231216
________________
======== اقتباس =========

اقتباس المشاركة 388849 من موضوع ميكال له مَنصِبٌ قياديٌّ رَفيعٌ ومَسؤول المُعَقِّبات الليليّة والنهاريّة ..

الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ
03 - ذو الحجة - 1443 هـ
02 - 07 - 2022 مـ
10:20 صباحًا
(بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى)


[لمتابعة رابط المشاركة الأصلية للبيان]
https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=388810
_______


ميكال له مَنصِبٌ قياديٌّ رَفيعٌ ومَسؤول المُعَقِّبات الليليّة والنهاريّة ..


بسم الله الرحمن الرحيم، والصَّلاة والسلام على كافة رُسل الله من الملائكة والجِنّ والإنس ومن تَبِع دعوتهم إلى عبادة الله وحده لا شريك له..

وبالنسبة لروح القدس الأمين جبريل فهو لدى الله مَكينٌ، أمينُ سِرّ الوَحي بالتَّكليم مِن الله ربّ العالمين، ومُطاعٌ مِن قِبَل الملائكة المُوَكَّل عليهم تصديقًا لقول الله تعالى:
{فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ ‎﴿١٥﴾‏ الْجَوَارِ الْكُنَّسِ ‎﴿١٦﴾‏ وَاللَّيْلِ إِذَا عَسْعَسَ ‎﴿١٧﴾‏ وَالصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ ‎﴿١٨﴾‏ إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَرِيمٍ ‎﴿١٩﴾‏ ذِي قُوَّةٍ عِندَ ذِي الْعَرْشِ مَكِينٍ ‎﴿٢٠﴾‏ مُّطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ ‎﴿٢١﴾‏ وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجْنُونٍ ‎﴿٢٢﴾‏ وَلَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ ‎﴿٢٣﴾‏ وَمَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ ‎﴿٢٤﴾‏ وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَيْطَانٍ رَّجِيمٍ ‎﴿٢٥﴾‏ فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ ‎﴿٢٦﴾‏ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ‎﴿٢٧﴾‏ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ ‎﴿٢٨﴾‏ وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ‎﴿٢٩﴾‏} صدق الله العظيم [التكوير].

وكان دائمًا يشاهده الأنبياء حين يتمثَّل بشرًا سَويًّا رغم أن معه طاقم من الملائكة المُكرمين لا يتمثَّلون، ويتكلم المتمثِّل باسم الحاضرين من الرُّسل الملائكيّة، ألا وإنَّ جبريل عليه الصلاة والسلام مُطاعٌ بأمر الله إلى الملائكة بطاعته كونه عند ذي العَرْش مَكينًا أمينًا؛ مُطاعًا ثَمَّ أمينًا، وهو عبدٌ لله مثله كمثل أي عبدٍ من عبيد الله، وهو أمين سِرّ وحي التَّكليم للكتاب وبعض آيات الكتاب لا يُحيط بها عِلمًا؛ بل يحيط بلفظها وعنده علم مِن الكتاب.

وأما النار فلها ملائكة مُوكَّلون مهمتهم: وُكِّلوا بالنار طاقمٌ من الملائكة مؤهَّلون في الخلق أن يكونوا غلاظًا شِدادًا؛ لا يعصون الله ما أمرهم فتأخذهم الرحمة بالمُعذَّبين، ويفعلون ما يؤمرون، والمُوكَّل عليهم هو مدير سجن الخلود عَبْد الله المَلَك (مالِك) عليه الصلاة والسلام وعلى خزنة جهنم أجمعين، وكذلك ملائكة موَكَّلون بجنات النعيم وهم المرَحِّبون بالصالحين فيستقبِلون ضيوف الرحمن ليدخلوهم إلى قصورهم في جنات النعيم فيدخلون عليهم من كل باب مُرَحِّبين بهم في ضيافة ربهم فيقولون لهم: "سلامٌ عليكم بِما صبرتم فنَعِمَ عُقبى الدار". كما جاء خَبَر قصصهم في استقبال ضيوف الرحمن الصالحين تصديقًا لقول الله تعالى:
{لَا يَسْمَعُونَ حَسِيسَهَا ۖ وَهُمْ فِي مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ ‎﴿١٠٢﴾‏ لَا يَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْأَكْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ هَٰذَا يَوْمُكُمُ الَّذِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ ‎﴿١٠٣﴾} [سورة الأنبياء].

كما جاء خبرهم في قصص القرآن العظيم في قول الله تعالى:
{۞ أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَىٰ ۚ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ‎﴿١٩﴾‏ الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَلَا يَنقُضُونَ الْمِيثَاقَ ‎﴿٢٠﴾‏ وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ ‎﴿٢١﴾‏ وَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ ‎﴿٢٢﴾‏ جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ ۖ وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ ‎﴿٢٣﴾‏ سَلَامٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ ۚ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ ‎﴿٢٤﴾} [سورة الرعد]. وصلوات الله على المُرَحِّبين ملائكة جنات النعيم والصلاة والسلام على ملائكة الله أجمعين.

وأما المَلَك ميكال فهو مسؤول المُعَقِّبات ضد الشياطين، ولكنهم لا يظهرون على الناس أثناء تأدية واجبهم،
فلو ظهر أحدهم وقال أنه مُكلَّفٌ من ميكال بأمر من الرحمن لحمايتِك يا فُلانة أو يا فُلان؛ فاحذَروا فإنهم لا يظهرون للبشر، وإنَّما أولئك من الشياطين يريدون أن تدعوهم من دون الله فتدعون مع الله أحدًا، فإنما يريدونكم أن تعبدوهم من دون الله بدعائهم أن يُعيذوكم من الشياطين، وحاميها حراميها؛ بل هم الشياطين فلا ينبغي لملائكة الرحمن أن يظهروا لكم جهرةً ليخاطبوكم، فاحذروا فقد أوقَعوا كثيرًا من الناس في الشرك بالله بدعائهم من دون الله - سبحانه عمَّا يشركون علوًّا كبيرًا - تصديقًا لقول الله تعالى: {وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا ‎﴿٦﴾‏} صدق الله العظيم [الجن].

ولم يقولوا لهم أنهم شياطين؛ بل قالوا: "نحن المُعَقِّبات من ملائكة الرحمن المُقَرَّبين وكَّلنا الله بحفظكم، فادعونا نُعِذكُم من الشياطين". فيعملون مناورات شيطانيّة لِمَن أصغى إليهم ما بين كَرّ وفَرّ ليزيدوهم شِركًا بالله فيدعونهم من دونه، وإنهم لكاذبون وما كانوا من ملائكة الرحمن المُقَرَّبين بأن يأمروا الناس بالشرك بالدعاء مع الله أحدًا؛ بل هم من الشياطين أوقَعوا كثيرًا من العباد في الشرك، فقال الله لهم يوم لقائه أين ما كنتم تدعون من دون الله لينصركم من عذاب النار؟ قالوا: "كُنّا ندعو الملائكة المقربين". فمن ثم ألقى الله بالسؤال إلى الملائكة، وقال الله تعالى:
{وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَٰؤُلَاءِ إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ ‎﴿٤٠﴾‏ قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِم ۖ بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ ۖ أَكْثَرُهُم بِهِم مُّؤْمِنُونَ ‎﴿٤١﴾‏ فَالْيَوْمَ لَا يَمْلِكُ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ نَّفْعًا وَلَا ضَرًّا وَنَقُولُ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّتِي كُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ ‎﴿٤٢﴾} صدق الله العظيم [سبأ].

اللهم قد بلغت الله فاشهد..
ويفقه قولي قومٌ عابدون لرَبِّ العالمين فلا يدعون مع الله أحدًا، أولئك لهم الأمن وهم مهتدون تصديقًا لقول الله تعالى: {وَكَيْفَ أَخَافُ مَا أَشْرَكْتُمْ وَلَا تَخَافُونَ أَنَّكُمْ أَشْرَكْتُم بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا ۚ فَأَيُّ الْفَرِيقَيْنِ أَحَقُّ بِالْأَمْنِ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ‎﴿٨١﴾} [الأنعام].

وأما الضيوف (الوَفد رَفيع المُستوى) الذي يتم حشرهم إلى الرَّحمن وفدًا للتفاوض عن سبب رفض ضيافة الله بالمأدبة الخالدة (جنات النعيم) ويريدون النعيم الأكبر فيتم حشرهم إلى الرحمن وفدًا، أولئك يُرَحِب بهم الله ذاته سبحانه بترحيب يتزلزل منه ملكوت الله أجمعين، فهنا يحدث الفَزَع الأكبر لِمَن كانوا مَن سُكَّان السماوات والأرض وسُكَّان الجنة التي عرضها السماوات والأرض؛ يُقيم الله لهم وزنًا عظيمًا،
ولا أقول كُل أنصاري في عصر الحوار من قبل الظهور؛ بل قليلٌ منهم، والله وتالله إن ميزان الجنة في قلوبهم صِفْرٌ إلى ميزان النعيم الأكبر رضوان نفس ربهم ولذلك فَوَزْن الملكوت إلى وزنهم عند ربهم يساوي صِفْرًا تمامًا.

لا إله إلَّا الله.. لَكَم هم شديدوا المحال أن يرضوا بملكوت جنات النعيم حتى لو ضاعف الله نعيمها أعظم مِمَّا هي عليه نليون مرة فكذلك ميزانها في قلوبهم صِفْر فلن تكبُر في صدورهم شيئًا، أولئك فازوا بِرَبِّ العالمين وأدركوا الحِكمة مِن خَلقِهم وحتى لو يقول الله لأحدهم لسوف يؤيّدك ربُّك بأمر الكاف والنون؛ معجزات لا حدود لها بكلمات الله مُقابل تنازلهم عن هدفهم لقالوا: "وما الفائدة يا أرحم الراحمين؟ فلكم نحن شديدوا المحال أن نرضى حتى ترضى، فأنت الأحَبّ من ملكوت كل شيءٍ مَهما كان ومَهما يكون، فلكم نحن شديدوا المحال أن تُرضينا إلا بنعيم رضوان نفسك الأكبر من ملكوتك أجمعين، فنحن ضيفك لتحقيق النعيم الأكبر من جنتك، فأنت أعلَم بِما في أنفسنا، فقد رحبت بالوفد إليك ربّنا ترحيبًا عظيمًا، فضيافتنا هي تحقيق نعيمنا الأعظم من ضيافة نعيم جنات النعيم وكفى بالله شهيدًا على ما في أنفسنا، فلكم نحمدك يا الله على صفة علمك لِما في الصدور فلولا أنَّك لَتَعلَم الحق في أنفسنا لكانت طامةً كُبرى، فمَن يعلم بما في أنفسنا سواك؟ يا مَن علَّمت خليفتك أن يُعَبِّر عمَّا في أنفسنا وهو لا يعرفنا، فلكَم تشابهت قلوبنا بقلب خليفة الله المهديّ ناصر محمد اليماني، فما أعظم فضلك علينا أن جعلتنا في زمرته مِن قومٍ يُحِبّهم الله بلا حدود ويُحِبّون الله بلا حدود؛ بل ذلك فضل الله الأعظم في الكتاب أن تكون مُتعتنا رضوان نفس الله أرحم الراحمين، فبعزتك وجلالك إنَّ ملكوتك أجمعين إلى جانب النعيم الأكبر صِفْر في الميزان تمامًا، فمَن يعلم بما في نفوسنا سواك؟ فأي مَهديّ بعد ناصر محمد اليمانيّ ننتظر أن تبعثه؟ فإلى ماذا سيهدينا؛ إلى سبيل نعيم أكبَر من نعيم رضوان نفسك سبحانك ربنا وتعاليت علوًّا كبيرًا؟! فلَكَم أخذ بأيدينا بعلمه فقرَّبنا إليك شيئًا فشيئًا حتى عرفنا الحَقّ - الله أرحم الراحمين - وأمَّا آخرون فما زادتهم دعوته إلّا فرارًا وبُعدًا عن الله رب العالمين، وما ظَلَمَهم الله ولكن أنفسهم يظلمون، اللهم لا تكلنا إلى أنفسنا يا مَن تحول بين المرء وقلبه، ربَّنا لا تُزِغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهَب لنا من لدنك رحمة إنَّك أنت الوهَّاب، ربَّنا إنَّك جامعُ الناس ليوم لا ريب فيه إن الله لا يُخلِف الميعاد".

وسلامٌ على المُرسَلين والحمدُ لله رَبّ العالمين..
خليفةُ الله وعبدُه الإمام المهديّ ناصر محمد اليمانيّ.
____________

اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..