-2-
الإمام ناصر محمد اليماني
28 - 01 - 1433 هـ
24 - 12 - 2011 مـ
۳ - دی - ۱۳۹۰ ه.ش.
06:17 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ
ریحان! همانا که برهان خلیفهی «الرحمن» بیان حق قرآن است..
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدي محمد رسول الله وآله الأطهار، وجميع أنصار الله الواحد القهار من الجنّ والإنس ومن كلّ جنسٍ إلى اليوم الآخر، أمّا بعد..
السلام و علیکم و رحمة الله و برکاته برانصار پیشگام برگزیده عزیزم؛ ای بندگان خداوند رحمن؛ ای کسانی که فروتنانه روی زمین گام برداشته و اگر جاهلان شما را مورد خطاب قرار دهند به آنان سلام می گویید؛ خداوند از شما راضی باشد و راضیتان نماید؛ پس در برابر برادرتان ریحان صبر پیشه کنید تا فرصت تدبر در بیان حق قرآن را داشته باشد؛ شاید باعث یادآوری و ذکری برایش گردد.
عزیز من ریحان؛ امام مهدی در سر میز گفتگوی جهانی قبل از ظهور به شما برادر بزرگوار خیرمقدم میگوید و بعد ازتصدیق بزرگ؛ مهدی منتظر در کنار خانهای که با ذکر شبانه روزی آباد است یعنی مسجد الحرام ظاهر خواهد شد تا بیعت عمومی انجام شود؛ عاقلانه نیست قبل از گفتگو؛ مهدی منتظر برای بیعت حاضر گردد؛ بلکه اول قبل از ظهور گفتگو صورت میگیرد و بعد از تصدیق امرش در کنار بیت العتیق ظاهر خواهد شد.
ریحان؛ همانا که برهان خلیفه خداوند الرحمن؛ بیان حق قرآن است و انس و جنی نیست که از قرآن با او مجادله کند ، مگر این که مهدی منتظر با برهان از آیات محکم ذکر در برابرش حجت اقامه نماید. پس از خردمندان باش و از بیان حق کتاب پیروی کن؛ از بدترین جنبندگانی مباش که گنگ و کرند و اندیشه و تعقل نکرده و کوکورانه از روش اسلاف خود پیروی کرده و به دنبال آنان می روند. اما انسان کور؛ بیناییاش را از دست داده و راه را نمیشناسد و مجبور است دنبال کسی برود که او را راه میبرد چون راه را نمیبیند. اما خدا به تو فکر و اندیشه داده تا با آن نسبت به حق بصیرت پیدا کنی. پس قبل از این که کورکورانه به دنبال کسی بیفتی که خود را دعوت کننده به سوی خدا میخواند؛ با عقل بصیر خود تدبر و تفکر کن؛ پیروی بعد از تدبر و تفکر است و اگر دیدی آن دعوت کننده با بصیرتی که از جانب پروردگارش آمده مردم را به سوی خدا میخواند؛ حتما خواهی دید عقلت در برابر حق آمده از نزد پروردگارت خاضع میشود و درک می کند این حقی است که بی شک و تردید از نزد خداست. و اگر برهان علمی دعوت کننده با عقل و منطق در تعارض باشد؛ بدان باطل است و به دروغ به خدا نسبت داده شده و از نزد خدا نیست.
ریحان عزیز من؛ همانا که خداوند امام مهدی را با کتابی جدید برنیانگیخته است تا با آن برای مردم حجت بیاورد؛ بلکه او با بیان حق قرآن مجید با مردم محاجه میکند تا آنان را به راه خداوند عزیز و حمید هدایت نماید.
اما آیهای که برایت آوردیم؛ برای آن است که میخواهیم از آیات محکم کتاب برایت ثابت کنیم که خداوند وعده داده است مردی را برمی انگیزد که تمام مردم را هدایت کرده و به اذن خدا از آنانی امتی واحد میسازد که در صراط مستقیمند تا هدف او وانصارش که در دوران گفتگو قبل از ظهور پیرو او شدهاند محقق گردد وبه تو خبر میدهم که تمام مردم به حق آمده از نزد پروردگارشان ایمان نیاورده و پیرو آن نمیشوند مگراین که خدا نشانه و آیتی از آسمان برایشان بیاورد و از هول آن گردنهایشان در برابر خلیفه خدا و عبدش امام مهدی ناصر محمد یمانی خاضع گردد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{طسم ﴿١﴾ تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ ﴿٢﴾ لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٣﴾ إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ ﴿٤﴾ وَمَا يَأْتِيهِم مِّن ذِكْرٍ مِّنَ الرَّحْمَـٰنِ مُحْدَثٍ إِلَّا كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ ﴿٥﴾ فَقَدْ كَذَّبُوا فَسَيَأْتِيهِمْ أَنبَاءُ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الشعراء]
ممکن است ریحان سخن مرا قطع کرده و بگوید: " ناصر محمد، رک و راست و بدون پیچاندن در مورد این آیه برایمان بگو که نشانهای از آسمان میآید که تمام مردم شاهدش خواهند بود و به سبب آن خدا تمام مردم را هدایت کرده و همگی به این قرآن عظیم ایمان آورده و پیرو خلیفه پروردگارشان شده و در برابر امرش خاضع میگردند" امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخش میگوید: خداوند تعالی میفرماید:
{فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾} صدق الله العظيم [الدخان]
شاید ریحان بخواهد بگوید:" ناصر؛ ولی دود (دخان ) بدون آتش وجود ندارد بدون پیچاندن موضوع بگو این دود از کجا میآید؟ پس مهدی منتظر از آیات محکم ذکر به او پاسخ میدهد. خداوند تعالی میفرماید:
{وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَـٰذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣٨﴾ لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَن وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلَا عَن ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ ﴿٣٩﴾ بَلْ تَأْتِيهِم بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ﴿٤٠﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء]
عزیز من از خدا بترس؛ امام مهدی اهل پیچاندن موضوع نیست؛ بلکه بیان حق قرآن نزد اوست. پس قبل از این که به سبب عبور سیاره آتش؛ شب از روز پیشی گیرد از ذکر پیروی کرده وشاکر باش. شاکر باش که خداوند مقدر فرموده در زمان برانگیخته شدن مهدی منتظر زندگی کنی و هم چنین شاکرباش که خدا تو را از دعوت مهدی منتظر در دوران گفتگو قبل از ظهور باخبر کرده است. پس دردوران گفتگو قبل از ظهور؛ از مهدی منتظر پیروی کن و خداوند تو را از بهترین آفریدگان وخالصترین انسانها میکند؛ قومی که محبوب خداوندند و محب او( یحبهم الله و یحبونه) و انبیاء و شهداء به آنها غبطه میخورند. به خداوندی که خدایی نیست قسم این قوم به آنچه که انبیاء و شهداء بدان راضی شدند؛ رضایت نمیدهند.
ای ریحان؛ ای تمام انس و جن؛ به خداوند رحمن که قرآن را به عنوان رسالهای برای انس و جن نازل نموده سوگند، در این امت قومی هستند که محبوب خداوندند و محب او و به آن چه که انبیاء و شهداء با آن راضی شدند؛ رضایت نمیدهند؛ آنها به بهشت خداوند رحمن راضی نمیشوند؛ حال هرچه که باشد و هرچقدر هم که بزرگ و عظیم باشد تا این که حبیبشان خداوند رحمن در نفس خود راضی گردد و متحسر و حزین نباشد. به خداوندی که خدایی جز او نیست قسم اگر پروردگار عالمیان یکی از انصار مهدی منتظر در دوران گفتگو قبل از ظهور را مورد خطاب دهد و بفرماید:" فلانی؛ ای بندهی من، پروردگارت به تو وعده میدهد تو را در بالاترین مقام(اعلی علیین) و از مقربترین بندگان عرشش قرار دهد و درجه عالی بهشت را به تو عنایت خواهد کرد. پروردگارت از تو راضی است؛ آیا تو از این نعیم بزرگی که پروردگارت به تو وعده داده راضی هستی؟" تک تک انصار واقعی و حق مهدی منتظر در دوران گفتگو قبل از ظهور پاسخ خواهند داد:" هیهات هیهات تا زمانی که نعیم اعظم؛ نعیمی که از تمام این ها بزرگتر است برای ما محقق نشود؛ راضی نمیشویم. و آن نعیم اعظم رضایت پروردگار ما در نفسش و متحسر وحزین نبودن اوست" آنها خود شاهد حقیقت قسم من بوده وازآن چه که در نفس آنان میگذرد باخبرند.
وشاید ریحان بخواهد سخنم را قطع کرده و بگوید:" ناصر محمد بدون پیچاندن و کش و قوس برهانی از آیات محکم قرآن برایمان بیاور که نشان دهد خداوند رحمن در نفس خود برای بندگانی که به علت تکذیب رسولان پروردگارشان و روگرداندن از دعوت انبیای الهی، هلاک شده و گرفتار عذاب شدهاند؛ متحسر است" پس امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخش میگوید: خداوند تعالی میفرماید:
{إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
شاید ریحان بخواهد سخنم را قطع کرده و بگوید:" چگونه خداوند حسرت میخورد در حالی که ارحم الراحمین است؟" امام مهدی در پاسخ میگوید:
دلیل تحسر در نفس خدا همین ارحم الراحمین بودن اوست؛ با این که بندگان خودشان به خودشان ظلم کردهاند ولی وقتی خداوند آنان را در حالی هلاک کرد که ظالم بودند؛ و بعد از هلاک شدن از کوتاهیهایی که در پیشگاه خدا کردند پشیمان شدند؛ خداوند در نفس خود برای آنان متحسر میشود و بعد از انتقامی که به حق از آنان گرفته است؛ غضبش فرو مینشیند.
برای همین خداوند تعالی میفرماید:
{ إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾ } صدق الله العظيم [يس].
ریحان؛ زمانی که به شدت از دست فرزندانت خشمگین هستی؛ آیا میتوانی به آنها بگویی ای فرزندم؟ ممکن است به آنها بگویی " پدر سگ " ! با این که فرزند توهستند و فرزند سگ نیستند. اما خداوند ارحم الراحمین با وجود خشم شدید نسبت به بندگان جن و انسش که در گناه اسراف میکنند؛ با این وجود خداوند ارحم الراحمین علی رغم خشم شدیدش چنین به آنان خطاب میکند:
{قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿٥٣﴾ } صدق الله العظیم [الزمر].
ریحان؛ خداوند از شکرگزار بودن بندگانش راضی است و کفر آنها مورد رضایش نیست. او نمیخواهد آنان را عذاب کند؛ ولی آنها خودشان در حق خود ظلم میکنند. آیا نمیدانی خداوند از توبه و بازگشت بندهاش مسرور میشود؛ چون پروردگارش قبل از توبه؛ به شدت برای او حزین است چون اگر توبه نکند وبه سوی پروردگارش بازنگردد؛از عذاب شوندگان خواهد بود؟. برای همین محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم فرموده است:
[ لله أشد فرحا بتوبة عبده حين يتوب إليه من أحدكم كان على راحلته بأرض فلاة , فانفلتت منه، وعليها طعامه وشرابه فأيس منهافأتى شجرة فأضطجع في ظلها ينتظر الموت – قد أيس من راحلته – فبينا هو كذلك إذا هو بها قائمة عنده فأخذ بخطامها ثم قال من شدة الفرح اللهم أنت عبدي وان ربك – أخطأ من شدة الفرح ]
[همانا خداوند شادتر مي شود به توبۀ بنده اش هنگامي که به درگاه او توبه مي کند، از يکي از شما که در بيابان بر شترش سوار بوده، ناگهان شترش از نزدش فرار کرده، در حاليکه طعام و آبش بر بالاي شتر باشد و چون از رسيدن به شترش مأيوس و نا اميد شده آمده و در سايۀ درختي غلطيده است که ناگهان متوجه مي شود که شترش در کنارش ايستاده است، و او زمامش را بدست مي گيرد و از نهايت شادماني مي گويد: خدايا تو بنده ی مني و من خداي تو ام! و از نهايت شادماني "الفاظ را اشتباه تلفظ مي کند]صدق عليه الصلاة والسلام.
ریحان؛ به انصار مهدی منتظر در دوران گفتگو قبل از ظهور دشنام نده! آنها محبوببترین بندگان خداوند در ملکوت هستند و قومی هستند که خداوند وعدهی آنها را در آیات محکم کتابش داده است:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ} صدق الله العظيم [المائدة:۵۴].
به خداوندی که خدایی جز او نیست قسم؛ تمام ملکوت پروردگارشان و مانند آن و مانند آن و مانند آن الی بی نهایت؛ راضیشان نمیکند مگر این که خداوند در نفس خود راضی شده و متحسر و حزین نباشد؛ میدانی چرا؟ این از شدت حب آنها به خداوندشان است. چگونه از نعیم بهشت خدا و حورالعین بهره ببرند در حالی که محبوبترین چیز نزد آنها متحسر و حزین است؟ آنها قومی هستند که محبوب خداوندند و محب او و خدا امام مهدی را امام آنان قرار داده و خدا میداند که آنها و امامشان راضی نمیشوند تا زمانی که خدا در نفس خود راضی شود. آنها رضوان نفس خدا- نعیم اعظم- را هدف نهایی و غایت خود میدانند و هدفشان محقق نمیگردد مگر این که تمام امت هدایت شده و خداوند از آنها امتی واحد بسازد که در صراط مستقیمند تا به این ترتیب هدفشان محقق گردد. خداوند آنها را آفریده تا رضوان پروردگارشان را عبادت کنند تا خدا راضی شود و راز موفقیت امام مهدی در این همین امر نهفته است . خداوند به خاطر او و مردمی که مانند او هستند؛ تمام انسانها را هدایت خواهد کرد و از آنان امتی واحد میسازد که در صراط مستقیمند؛ چون راز خلقت آنها در هدفشان نهفته است؛ چون رضوان خدا غایت آنهاست نه این که خدا از آنان راضی باشد تا وسیلهای باشد برای رسیدن به بهشت. بلکه رضوان خدا غایت آنهاست و تا محقق نشدن هدفشان راضی نخواهند شد
آنها خدا را تصدیق کرده و با او صادق هستند و خدا نیز آنان را تصدیق کرده و برای تحقق هدفشان از مردم امتی واحد میسازد که در راه راست گام برمیدارند. چون رضوان خداوند غایت آنهاست نه وسیلهای برای رسیدن به بهشت. اما کسانی که رضوان خدا را وسیله قرار دادهاند؛ خدا از آنان راضی است و تلاش آنها را پاس داشته و ترس و حزنی بر آنان نیست. آنها به متاع بهشت خدا راضی شدهاند و خدا با آن راضیشان میکند و از آن چه که پروردگار از فضل خود به آنان عطا نموده مسرورند. اما قومی که محبوب خداوندند و محب او... به خداوند بزرگ قسم؛ با آن چه که خدا دارد راضی نمیشوند تا خدا راضی شود و اگر از آنان سؤآل کنی به حق جوابت را میدهند و خود از شاهدان –صحت این امر- هستند.
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
- 2 -
الإمام ناصر محمد اليماني
29 - 01 - 1433 هـ
24 - 12 - 2011 مـ
06:17 صباحاً
[ لمتابعة رابط المشاركة الأصليّة للبيان ]
https://albushra-islamia.org./showthread.php?p=29686
ـــــــــــــــــــــ
ويا ريحان، إنّ البرهان لخليفة الرحمن هو البيان الحقّ للقرآن ..
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار، وجميع أنصار الله الواحد القهار من الجنّ والإنس ومن كلّ جنسٍ إلى اليوم الآخر، أمّا بعد..
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أحبّتي الأنصار السابقين الأخيار، يا عباد الرحمن الذين يمشون على الأرض هوناً وإذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً، رضي الله عنكم وأرضاكم، فاصبروا على أخيكم ريحان حتى يتدبّر البيان الحقّ للقرآن علّه يحدث له ذكراً.
ويا حبيبي في الله ريحان، إنّ الإمام المهديّ لَيرحب بشخصكم الكريم في طاولة الحوار العالميّة للحوار من قبل الظهور ومن بعد التصديق الأكبر يظهر لكم المهديّ المنتظَر عند البيت المعمور بالذّكر الليلَ والنهارَ المسجد الحرام للبيعة العامة، وليس من العقل والمنطق أن يظهر لكم المهديّ المنتظَر للبيعة من قبل الحوار؛ بل الحوار يأتي من قبل الظهور ومن بعد التصديق نظهر لكم عند البيت العتيق.
ويا ريحان، إنّ البرهان لخليفة الرحمن هو البيان الحقّ للقرآن فلا يجادله إنسٌ ولا جانٌ من القرآن إلا أقام عليه المهديّ المنتظَر الحجّة والبرهان من محكم الذكر، فكن من أولي الألباب واتّبع البيان الحقّ للكتاب، ولا تكن من أشرِّ الدواب الصم البُكم الذين لا يعقلون ويتّبعون أسلافهم اتّباع الأعمى لمن يقوده، ولكنّ الأعمى قد ذهب بصره فلم يعد يُبصر الطريق فهو مضطرٌّ على أن يمشي وراء من يقوده كونه لا يُبصر الطريق، ولكنّ الله قد جعل لك فكراً تبصر به الحقّ؛ بل فتدبّر وتفكّر بالعقل المبصر من قبل أن تتّبع سبيل الداعي إلى الله الاتّباع الأعمى؛ بل الاتباع يأتي من بعد التدبّر والتفكّر فإن وجدته يدعو إلى الله على بصيرةٍ من ربّه فحتماً سوف تجد عقلك يخضع للحقّ من ربّك ويدرك أنّه الحقّ من عند الله لا شكّ ولا ريب، وإن تعارض سلطان علم الداعية مع العقل والمنطق فاعلم أنّ ذلك باطلٌ مفترى من عند غير الله.
ويا حبيبي في الله ريحان إنّ الإمام المهديّ لا يبعثه الله بكتابٍ جديدٍ ليحاجِج الناس به؛ بل يحاجِج الناس بالبيان الحقّ للقرآن المجيد ليهديَهم به إلى صراط العزيز الحميد.
وأما الآية التي أوردناها لك إنّما أردنا أن نثبت لك من محكم الكتاب عن وعد الله ببعث رجلٍ يهدي به الناس جميعاً فيجعلهم بإذن الله أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ حتى يحقّق هدفه وأنصاره الذين اتّبعوه في عصر الحوار من قبل الظهور، وأحيطك علماً أن لن يحدث إيمان الناس أجمعين بالحقّ من ربّهم فيتّبعوه حتى يُنزّل الله عليهم آيةً من السماء فتظلّ أعناقُهم من هولها خاضعين لخليفة الله وعبده الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، تصديقاً لقول الله تعالى: {طسم ﴿١﴾ تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ ﴿٢﴾ لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَّفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٣﴾ إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ ﴿٤﴾ وَمَا يَأْتِيهِم مِّن ذِكْرٍ مِّنَ الرَّحْمَـٰنِ مُحْدَثٍ إِلَّا كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ ﴿٥﴾ فَقَدْ كَذَّبُوا فَسَيَأْتِيهِمْ أَنبَاءُ مَا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٦﴾} صدق الله العظيم [الشعراء].
ولربما يودّ ريحان أن يقاطعني فيقول: "يا ناصر محمد، قل لنا من غير لفٍّ ولا دوران وأفتنا عن هذه الآية التي تأتي من السماء فيشاهدها الناس أجمعين ثم يؤمنون بسببها فيهدي الله بها الناس أجمعين فيكونون مؤمنين بهذا القرآن العظيم ويتّبعون خليفة ربّهم ويخضعون لأمره". ومن ثمّ يردّ عليه الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: قال الله تعالى: {فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ﴿١٠﴾ يَغْشَى النَّاسَ هَـٰذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿١١﴾ رَّبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ ﴿١٢﴾ أَنَّىٰ لَهُمُ الذِّكْرَىٰ وَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ﴿١٣﴾ ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ ﴿١٤﴾ إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا إِنَّكُمْ عَائِدُونَ ﴿١٥﴾ يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَىٰ إِنَّا مُنتَقِمُونَ ﴿١٦﴾} صدق الله العظيم [الدخان].
ولربما ريحان يودّ أن يقول: "ولكن ما في دخان من غير نار يا ناصر، فمن غير لفٍّ ولا دوران فمن أين يأتينا هذا الدخان؟". ومن ثم يردّ عليه المهديّ المنتظَر من محكم الذكر، قال الله تعالى: {وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَـٰذَا الْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ ﴿٣٨﴾ لَوْ يَعْلَمُ الَّذِينَ كَفَرُوا حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَن وُجُوهِهِمُ النَّارَ وَلَا عَن ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ ﴿٣٩﴾ بَلْ تَأْتِيهِم بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ﴿٤٠﴾} صدق الله العظيم [الأنبياء].
فاتّق الله حبيبي في الله، فالإمام المهديّ ليس لديه لفٌّ ولا دوران؛ بل البيان الحقّ للقرآن، فاتّبع الذّكر وكن من الشاكرين قبل أن يسبق الليل النهار بسبب مرور كوكب النار، وكن من الشاكرين أن جعلك الله في عصر بعث المهديّ المنتظَر، وكن من الشاكرين أن أعثرك الله على دعوة المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور، فاتبع المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور يجعلك الله من خير البريّة ومن صفوة البشريّة، قوم يحبّهم الله ويحبّونه يغبطهم الأنبياء والشهداء، ألا والله الذي لا إله غيره أنّهم لن يرضوا بما رضي به الأنبياء والشهداء.
ويا ريحان وكافة الإنس والجان، أقسم بالله الرحمن الذي أنزل القرآن رسالة الله إلى الإنس والجان أنّ في هذه الأمّة قوماً يحبّهم الله ويحبّونه لن يرضوا بما رضي به الأنبياء والشهداء، فلن يرضوا بنعيم جنّة الرحمن مهما كانت ومهما عظمت حتى يكون حبيبهم الرحمن راضياً في نفسه لا متحسّراً ولا حزيناً، ألا والله الذي لا إله غيره لو يخاطب الله أحد أنصار المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور فيقول له ربّ العالمين: "يا عبدي فلان إن ربّك يعِدك أن يجعلك في أعلى عِلّيّين من عبادي المقرّبين من عرشي وسوف أعطيك الدرجة العالية في جنة النعيم فقد رضي عنك ربّك، فهل ترضى بما وعدك به ربّك من النعيم العظيم؟". لقال كلُّ واحدٍ من أنصار المهديّ المنتظَر الحقّ في عصر الحوار من قبل الظهور: "هيهات هيهات أن نرضى في أنفسنا ما لم تحقق لنا النعيم الأعظم من ذلك كله فترضى في نفسك ربّنا ولم تعد متحسّراً ولا حزيناً". فهم على حقيقة قسمي هذا لمن الشاهدين فهم يعلمون بما في أنفسهم.
ولربما يودّ ريحان أن يقاطعني فيقول: "يا ناصر محمد فمِن غير لفٍّ ولا دوران آتنا بالبرهان من محكم القرآن أنّ الرحمن يتحسّر في نفسه على عباده المعذّبين ممّن أهلكهم الله في الأمم بسبب تكذيب رسل ربّهم والإعراض عن دعوة أنبياء الله"، ومن ثم يردّ عليه الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: قال الله تعالى: {إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
ولربما يودّ ريحان أن يقاطعني فيقول: "فكيف يتحسّر الله وهو أرحم الراحمين؟". ومن ثم يردّ عليه الإمام المهديّ ونقول:
إنّ سبب التحسر في نفس الله هو بسبب أنّه أرحم الراحمين، فبرغم ظلم عباده لأنفسهم ولكنّهم حين تحسّروا على أنفسهم حين أهلكهم الله وكانوا ظالمين ومن ثم أصبحوا من النادمين على ما فرّطوا في جنب ربّهم فهنا تأتي الحسرة في نفس الله عليهم، ويسكن غضبه من بعد الانتقام منهم بالحق.
ولذلك قال الله تعالى: {إِن كَانَتْ إِلَّا صَيْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ ﴿٢٩﴾ يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
ويا ريحان، هل تستطيع أن تقول لأولادك يا أولادي في لحظة غضب شديد منهم؟ ولربما تناديهم (يا عيال الكلب)! برغم أنّهم أولادك وليسوا عيال الكلب، ولكنّ أرحم الراحمين برغم غضبه الشديد من عبيده المسرفين في الذنوب من الجنّ والإنس، فبرغم ذلك تجد أرحم الراحمين يناديهم برغم غضبه الشديد منهم فيقول: {يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ} [الزمر:53].
ويا ريحان، إنّ الله يرضى لعباده الشكر ولا يرضى لهم الكفر، فهو لا يريد أن يعذّبهم ولكنّهم أنفسهم يظلمون، أفلا تعلم أنّ الله يفرح بتوبة عبده إليه كون ربّه حزين عليه من قبل توبته حزناً عظيماً كونه سيجعله من المعذّبين إن لم يتبْ إلى ربّه؟ ولذلك قال محمد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
[ لله أشد فرحا بتوبة عبده حين يتوب إليه من أحدكم كان على راحلته بأرض فلاة، فانفلتت منه، وعليها طعامه وشرابه فأيس منها فأتى شجرة فأضطجع في ظلها ينتظر الموت – قد أيس من راحلته – فبينا هو كذلك إذا هو بها قائمة عنده فأخذ بخطامها ثم قال من شدة الفرح اللهم أنت عبدي وانا ربك – أخطأ من شدة الفرح ] صدق عليه الصلاة والسلام.
ويا ريحان لا تشتم أنصار المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور! فإنّهم أحبّ إلى الله في الملكوت وإنّهم القوم الذي وعد الله بهم في محكم كتابه: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ} صدق الله العظيم [المائدة:54].
ألا والله الذي لا إله غيره لا يرضيهم ربّهم بملكوته أجمعين ومثله معه ومثله معه ومثله معه إلى ما لا نهاية حتى يرضى في نفسه لا متحسّراً ولا حزيناً، وهل تدري لماذا؟ وذلك من شدّة حبّهم لربّهم، فكيف يهنأون بالحور العين وجنّة النعيم وأحبّ شيءٍ إلى أنفسهم متحسرٌ وحزينٌ؟ أولئك قوم يحبّهم الله ويحبّونه قد جعل الله إمامهم الإمام المهديّ على علم من الله فلن يرضوا هم وإمامهم حتى يكون الله راضياً في نفسه، إذاً فقد اتّخذوا رضوان الله غاية وليس وسيلة لتحقيق النعيم الأصغر جنة النعيم والحور العين. إذاً ما داموا اتّخذوا رضوان نفس الله النعيم الأكبر غايةً فلن يتحقّق هدفهم إلا بهدى الأمّة كلها فيجعلهم الله أمّةً واحدةً على صراط مستقيم من أجل تحقيق هدفهم، ولذلك خلقهم ليعبدوا رضوان ربّهم حتى يرضى، وفي ذلك سرّ نجاح الإمام المهدي أنّ الله سوف يهدي من أجله وزمرته الناس أجمعين فيجعلهم أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ، كون في هدفهم سرّ الحكمة من خلقهم، كونهم اتّخذوا رضوان الله غايةً وليس وسيلةً ليرضى عنهم لكي يدخلهم جنّته؛ بل اتّخذوا رضوان الله غاية ولن يرضوا إلا بتحقيق غايتهم، فأصدَقوا الله فأصدَقهم الله وجعل الناس أمّةً واحدةً من أجل تحقيق هدفهم ولذلك خلقهم، كونهم اتّخذوا رضوان الله غاية وليس وسيلة لتحقيق جنة النعيم، وأما الذين اتّخذوا رضوان الله وسيلة فرضيَ الله عنهم وشكر سعيهم ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون، وقد رضوا بسلعة الله الجنة فأرضاهم بها، وتجدهم فرحين بما آتاهم الله من فضله، وأما قوم يحبهم الله ويحبونه فأقسم بالله العظيم لن يرضيهم ربّهم بما تملكه يمينه حتى يرضى، ولو سألتهم لأجابوك بالحقّ فهم على ذلك من الشاهدين، وسلامٌ على المرسَلين والحمد لله ربِّ العالمين ..
أخوكم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .
_______________
اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..